Friday, November 21, 2008

God's last name is not "Dammit"

要是说我比较喜欢出席基督教的追悼会好像很那个。
总得要有个我认识的基督教徒朋友………… Touch wood! Touch wood!

他们总是安安静静坐着,默默流泪。没有道教哭得稀里哗啦,道士的咚咚锵吵死人 — 真的是吵“死人”。佛教徒的念经念到人家心烦意乱,凡人烦人啊!

昨晚听了一整夜的耶稣,差点打瞌睡。牧师讲了接近一小时的“耶稣搭救你”后要求我们站起来唱歌,我才不至于直打哈欠。

不管是教堂里的圣歌或是追悼会的哀歌,我总是看着小册子低头不语,因为我不是基督教徒。

Precious Lord, take my hand,
Lead me on, let me stand,
I am tired, I am weak, I am worm,
Through the storm, through the light,
Lead me on to the light,
Take my hand, precious Lord,
Lead me home.

When my way grows drear,
Precious Lord, linger near
When my life is almost gone,
Hear my cry, hear my call,
Hold my hand lest I fall,
Take my hand, precious Lord,
Lead me home.

When the darkness appears
And the night draws near,
And the day is past and gone,
At the river I stand,
Guide my feet, hold my hand,
Take my hand, precious Lord,
Lead me home.

不知道这是不是一首送你上天堂的歌。当隔壁座的男生轻声问:Are you okay?
我才发现眼泪阻挡视线,十指紧扣吻着自己的双手,哭不出声音的眼泪在决堤。过去几个星期紧绷着的感觉叫无助,那种失落感需要聆听。

God understands our prayers even when we can't find the words to say them…




吓死我。华哥到底有什么特异功能使我得到如此安宁?阿门。


如有雷同,纯属巧合