Tuesday, June 5, 2007

Music is what feelings sound like...


音乐是洗涤心灵最好的清洁剂。

太、太、太喜欢这首歌了,所以从别人的部落格 copy下来。(不要脸!)
谢谢 《我是伟哥》 部落格格主,梁安伟。一个我不认识的人。因为他的分享与介绍,让我可以听到这么棒的歌,知道这么好的歌手,黄建为

第一次在 《我是伟哥》 听到 〈Over the way〉,就像第一次听到约翰蓝侬的 〈Imagine〉 那样莫名其妙的感动。想哭又哭不出来的感觉,原谅我是水瓶座。


Over the Way

Lyrics: 黃建為 Music: 黃建為 Arranger: 吳金黛 & 黃建為 (吉他)

The sunshine’s come, the flowers dance along the river, the mountain.
It’s cold in the stream, I jump in and swim, being a dreamer, saying nothing in words.
Approaching to a child, ignoring the crowd.
I hear my heart beat, it’s so real.
Nameless song, I’ve sung it over the way.
And maybe I’ll be alone to be on the tramp with the moon.
So you empty the roads leading the craft for truth.
Yai yai yai ya
Cause I don’t have wings to fly so freely like birds in the sky.
I’ll have to let go of mind to soar in the wind and smile.
Approaching to a child, ignoring the crowd.
I hear my heart beat, it’s so real.
Nameless song, I’ve sung it over the way.

喜欢这首歌。很喜欢。



如有雷同,纯属巧合

2 comments:

Caker said...

没关系,我也是从别人的部落格抄来的。哈哈哈!有好东西就要和别人分享嘛!

et Shuben™ said...

啊,原来你就是伟哥!幸会。幸会。

对不起,没有经过你的同意就推荐《我是伟哥》部落格,因为我报名参加第一屆的大馬中文部落格祭罷,你就是我提名的其中一位啦!

你自己说的哦:有好东西就要和别人分享嘛!