Tuesday, January 9, 2007

Soku Philosophy

做好自己,自强不息。

People are often unreasonable, illogical, and self-centered; forgive them anyway.
If you’re kind, people may accuse you of selfish, ulterior motives; be kind anyway.
If you’re successful, you will win some false friends and some true enemies; succeed anyway.
If you’re honest and frank, people may cheat you; be honest and frank anyway.
What you spend years building, someone could destroy it overnight; build it anyway.
If you find serenity and happiness, they may be jealous; be happy anyway.
The good you do today, people will often forget tomorrow; do well anyway.
- Mother Theresa

人有一分修养,便有一份气质。
人经得起考验,便能担当大事。
人有一分器量,便有一份人缘。
人经得起逆境,便能学到本领。

我读圣经,但是并不是基督徒。我喜欢佛学,但是我不是吃素者。已故的Theresa修女(我敬爱和崇拜的伟人之一)曾经说过:世界上为甚么会有贫穷?因为大部分的人都不想和别人分享自己所拥有的。当然,我没有她那无私的精神,更不会伟大到去布施。可是,这是我做人的信念… 做好自己并不是为了讨好别人。这也是我待人处世的一种坚持。

一个人是否快乐,
不在于他/她的人生有多顺畅,
也不在于他/她拥有多少财富,
更不在于他/她的身份地位,
而是在于他/她所持有的态度。

3 comments:

旋转木马的天空 said...

so happy to see you blog. Your blog so meaningful, keep the good work babe.

Actually I like your - Ah Min philosophy too.

delete said...

Good starting. No pictures to share?

shooling said...

寫到這麼有意思,問題是有領悟到嗎?